Ok. 20 osób wzięło udział w drugim z cyklu szkoleń dla kandydatów na wolontariuszy Caritas.
Po pierwszym, marcowym szkoleniu, chętni do pomocy w placówkach Caritas – Centrum Kryzysowym dla Kobiet i Kobiet z Dziećmi, Domu Samotnej Matki, świetlicy dla dzieci i seniorów – spotkali się 4 kwietnia w Świetlicy Seniora działającej przy koszalińskiej Caritas.
Prowadząca szkolenie na temat komunikacji międzyludzkiej psycholog Monika Małocha odpowiadała na pytania, które zrodziły się wśród uczestników na pierwszym spotkaniu. – To pytania wynikające z trudności w kontakcie z osobą po przejściach lub z uzależnieniem – wyjaśnia. – Komuś, kto nie miał podobnych doświadczeń, ciężko zrozumieć zachowanie takich osób, nie wie, gdzie należy postawić granice i jak nawiązać kontakt z tą osobą. Okazuje się na przykład, że nie zawsze mówimy o tym samym z drugim człowiekiem, choć wypowiadamy te same słowa, ponieważ za słowami rozmówcy stoją inne doświadczenia.
Szkolenie jest odpowiedzią na potrzeby podopiecznych Caritas. – Brakuje nam rąk do pomocy – powiedziała Małgorzata Nowak, koordynatorka Świetlicy Seniorów. – Potrzebujemy pomocy przy organizacji różnych akcji czy wyjściach grupy na zewnątrz placówki. Seniorzy mają różne schorzenia, ja sama nie dałabym przeprowadzić takiej grupy przez miasto. Dziś, gdy poszliśmy odwiedzić seniorów ze „Złotego Wieku” skorzystałam z pomocy wolontariuszki. Ale osób do pomocy na co dzień potrzeba więcej.
Osoby, które chciałby sprawdzić swoje możliwości w ramach wolontariatu mogą skorzystać z kolejnych szkoleń w Caritas. Więcej informacji dostępnych jest pod nr tel. 798 744 601.