W Bratysławie na początku października spotkali się przedstawiciele kilkudziesięciu Caritas z różnych krajów europejskich, aby podzielić się doświadczeniami i poszerzyć wiedzę na temat komunikacji. Na Communication Forum na Słowacji pojawił się także reprezentant Caritas Polska.
Pierwszy dzień szkolenia skupił się na komunikowaniu wartości, jakie reprezentuje Caritas oraz kontekście, szczególnie ważnym, gdy odbiorca nie zna dobrze organizacji, która prowadzi komunikację. W międzynarodowym środowisku udało się znaleźć wspólną pulę najważniejszych wartości, choć pojawiły się także znaczące różnice.
Kolejny dzień był poświęcony relacjami z mediami, instytucjami europejskimi oraz kwestii rzecznictwa (advocacy). Rozpoczęło go bardzo ciekawe spotkanie ze słowackimi dziennikarkami, które wyjaśniły czego potrzebują od osób zajmujących się public relations i podały praktyczne wskazówki jak skutecznie zdobyć uwagę dziennikarzy oraz odbiorców.
Ostatniego dnia przedstawicielki Caritas z Norwegii, Malty i Grecji podzieliły się dobrymi pomysłami na fundraising, które z powodzeniem stosują w swoich krajach. Część ta przyniosła wiele inspiracji do dalszego działania.
Communication Forum organizowane przez Caritas Europa to coroczna okazja do wymiany doświadczeń i kontaktów, które na pewno zaowocują w przyszłości.