Chcąc wesprzeć osoby najbardziej dotknięte skutkami pandemii COVID-19 Caritas Polska wraz z Fundacją Tesco organizuje wśród klientów wszystkich sklepów sieci Letnią Zbiórkę Żywności. Potrwa ona od 1 lipca do 31 sierpnia. Zebraną żywność przekażemy najbardziej potrzebującym.
Współpracę z Tesco rozpoczęliśmy w 2017 roku, włączając się w program walki z marnowaniem żywności. Dodatkowo dwa razy w roku, przed Wielkanocą i Bożym Narodzeniem, przeprowadzamy zbiórki żywności, w ramach których zapraszamy klientów sieci Tesco do wsparcia tych, dla których okres świąteczny jest szczególnie trudny. Klienci odwiedzający sklepy mogą przekazać produkty spożywcze z długim terminem przydatności i w ten sposób pomóc najbardziej potrzebującym. W tym roku, z powodu sytuacji spowodowanej pandemią COVID-19, Wielkanocna Zbiórka Żywności nie mogła się odbyć i Tesco wyszło z inicjatywą zorganizowania wyjątkowej, dwumiesięcznej Letniej Zbiórki Żywności.
– Dzięki zbiórkom pomoc żywnościową otrzymuje wielu potrzebujących, dlatego ta forma współpracy jest niezwykle istotna, a obecnie, kiedy z powodu epidemii trzeba modyfikować plany różnych działań, ta inicjatywa jest bardzo cenna – zaznacza Bartłomiej Kulisz z Caritas Polska.
– Wspieranie lokalnych społeczności, jest wpisane w DNA naszej firmy i naszego zespołu. Nieustannie pomagamy tym, którzy tej pomocy potrzebują, a w obecnej sytuacji wiemy, że jest ona szczególnie ważna. Zdajemy sobie sprawę, że wiele osób w całym kraju boryka się obecnie z trudnościami wynikającymi z dynamicznie zmieniającej się sytuacji ekonomicznej, dlatego zależy nam, aby wykorzystać nasze możliwości i pomóc najlepiej, jak możemy. W ostatnich miesiącach staraliśmy się odpowiedzieć na zwiększone potrzeby, dlatego w kwietniu przekazaliśmy dodatkową darowiznę w postaci 20 ton produktów, które przy wsparciu naszych partnerów trafiły do potrzebujących. Wiemy również, że nasi klienci dbają o swoje lokalne społeczności, dlatego zachęcamy do dołączenia się do naszych działań i wsparcia tych, którzy tej pomocy obecnie najbardziej potrzebują – mówi Daria Kulińska, dyrektorka komunikacji Tesco Polska.
Wszyscy klienci mogą wziąć udział w akcji, a przekazanie żywności jest bardzo proste i bezpieczne. Wystarczy, że wraz z wybranymi dla siebie produktami klient włoży do swego koszyka dodatkowe artykuły z długim terminem przydatności, a po dokonaniu zakupu umieści je w oznaczonym punkcie zbiórki za linią kas. Produkty z długim terminem przydatności to np. mąka, ryż, makaron, cukier, olej, dżemy, konserwy, zupy błyskawiczne, herbata, kawa. Wszystkie produkty zebrane w czasie Letniej Zbiórki Żywności trafią do Caritas i Banków Żywności, a następnie zostaną rozdysponowane wśród osób potrzebujących.
Jak informuje Tesco, od 2014 roku, odkąd w sklepach tej sieci prowadzone są zbiórki żywności, klienci przekazali 3 768 ton żywności, co umożliwiło przygotowanie 8,8 mln posiłków.