Od wczoraj znamy wyniki 15. badania Top Marka, realizowanego przez redakcję magazynu „Press” i PSMM. Wśród nagrodzonych 50 firm i instytucji jest Caritas Polska.
Ogłoszenie wyników poprzedziła analiza 70 mln materiałów: ponad 2 mln tekstów prasowych i 14 mln publikacji internetowych oraz 54 mln postów, które ukazały się na ogólnodostępnych profilach na Facebooku, Instagramie, Twitterze i YouTube od 1 lipca 2021 do 30 czerwca 2022 roku. Po przeanalizowaniu wyników wyłoniono 500 marek z 50 najpopularniejszych branż, a następnie finałową, jubileuszową pięćdziesiątkę, reprezentującą każdą z branż.
Na czele rankingu znalazły się PKO Bank Polski (banki), Orlen (stacje paliw) i PGE (energetyka i surowce). Wśród najlepszych są także m.in. Onet (portale internetowe), TVN (telewizja), Plus (telekomunikacja). Caritas Polska zdobyła statuetkę Top Marki w dziedzinie projektów charytatywnych. Z okazji jubileuszu Top Marki wyłoniono również Markę Marek 15-lecia. Tytuł ten należy do PKO Bank Polski. Wśród najsilniejszych brandów 15 wydań Top Marki drugie miejsce zajął TVN, a trzecie – Biedronka.
Jak pokazują badania, na umocnienie lub osłabienie marki w ostatnim okresie miały wpływ dwa najważniejsze tematy – skutki pandemii oraz wojna na Ukrainie, które okazały się dla wielu przedsiębiorstw i instytucji prawdziwym wyzwaniem.
Uroczyste wręczenie statuetek przedstawicielom zwycięskich marek odbyło się 3 listopada 2022 r. w warszawskiej Scenie Relax. Statuetkę przyznaną Caritas Polska odebrała Dominika Chylewska, kierownik Działu Komunikacji.
Źródło press.pl
Zdjęcia z gali Wojciech Surdziel