Czcionka:

  • A
  • A
  • A

Kontrast:

  • A
  • A

Animacje:

  • Wznów animacje Zatrzymaj animacje
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Instagram
  • Linkedin
  • Mail
Caritas Polska
  • O nas
    • O Caritas Polska
    • Standardy zarządzania
    • Misja i statut
    • Struktura i kierownictwo
    • Raporty i sprawozdania finansowe
    • Centrum Analiz
  • Pomoc w Polsce
    • Powódź w Polsce
    • Tak. Pomagam!
    • Świeca Caritas
    • Hospicja
    • Dzieci
    • Pomoc żywnościowa
    • Seniorzy
    • Bezdomni
    • Migranci i uchodźcy
    • Ekologia integralna – NFOŚ
  • Pomoc na świecie
    • Strefa Gazy
    • Afryka
    • Wenezuela
    • Ukraina
    • Jemen
    • Misje
    • Rodzina Rodzinie
    • Szkoła szkole
  • Chcę pomóc
    • Darczyńcy indywidualni
    • Darczyńcy biznesowi
    • Rozliczenia darowizny
    • Wolontariat
    • Aktualne zbiórki
    • 1,5% podatku
  • Praca
  • Kontakt
    • Szukam Pomocy
    • Wyrażenie zgody
    • Caritas Polska
    • Caritas w diecezjach
    • Kontakt dla mediów
    • Kontakt dla Darczyńców
  • Wspomóż
  • Szukaj
  • Menu
Fundraiserzy Caritas Austria w Warszawie
Jesteś tutaj: Caritas Polska / Posts / Fundraiserzy Caritas Austria w Warszawie
Fot. Caritas Austria www.caritas.at
29 stycznia 2015Caritas w Polsce

Spotkanie z fundraiserami austriackiej Caritas www.caritas.at było już drugim w ciągu ostatnich dwóch lat. Na tematykę warsztatów, prowadzonych przez p. Sonję Jöchtl i p. Annę Koppitsch złożyły się cztery bloki tematyczne: prezentacja wybranej akcji społecznej Caritas Austria z ostatniego roku, uwagi do prowadzonej przez Caritas Polska akcji pozyskiwania środków z odpisów podatkowych „Ile kosztuje życie”, zagadnienia związane z budowaniem relacji darczyńca – organizacja pozarządowa oraz analiza trendów związanych z wykorzystaniem w fundraisingu i marketingu najnowszych narzędzi internetowych i mobilnych.

Jako przykład udanej akcji społecznej przeprowadzonej w ostatnim roku w Austrii wskazano projekt pomocy dla syryjskich dzieci-uchodźców. W ciągu dwóch miesięcy wakacyjnych, a więc swoistego medialnego sezonu ogórkowego udało się zebrać ponad 7,5 miliona Euro, podwajając wynik podobnej akcji z roku poprzedniego.

Bub_mit_Gurkensticker_HP

Jako szczególnie ważne i warte kopiowania prelegentki wskazały wykorzystanie tu bardzo szerokiego wachlarza działań, począwszy od precyzyjnego wskazanego celu działań i grupy beneficjentów i oryginalnej nazwy kampanii, przez pozyskanie licznej grupy znanych osób promujących ją (piłkarze drużyny Rapid Wiedeń, celebryci) po intensywną promocję internetową, zarówno bezpłatną dzięki aktywności w mediach społecznościowych (witryna Caritas Austria, Facebook, Twitter, blogi) oraz płatną, dzięki narzędziom reklamowym Google. Dzięki skutecznym działaniom z zakresu PR obecność materiałów związanych z kampanią w mediach wszelkiego typu osiągnęła w przeliczeniu na ekwiwalent powierzchni reklamowej, wartość 700 tys. Euro. Warto podkreślić, iż dużą część kosztów kampanii poniósł współpracujący z Caritas Austria sponsor – ogólnokrajowy bank.

Ożywioną dyskusję z uczestnikami przyniosła część warsztatów dotycząca kampanii „Ile kosztuje życie”. Doświadczenia austriackie i wskazówki dla Caritas w Polsce można podsumować stwierdzeniem, iż najlepsze efekty przynosi dobra koordynacja działań na poziomie ogólnokrajowym, pozwalająca uzyskać efekt synergii w zakresie społecznego oddziaływania przesłania Caritas. Odmienne polskie doświadczenia, a więc przede wszystkim zdecentralizowany charakter kampanii „1 procent PIT dla Caritas” jest według przedstawicieli Caritas Austria czynnikiem wpływającym znacząco na efektywność i skuteczność pozyskiwania środków w tym zakresie, który powinien być znacząco wyższy.

Doświadczenia praktyków fundraisingu, w tym także te z działalności austriackiej Caritas przynoszą – jak wskazały prelegentki, fundamentalny wniosek w postaci imperatywu budowania trwałych relacji między organizacją pozarządową a jej darczyńcami. Na relacje takie składają się: realizowanie użytecznych społecznie zadań przy generowanie niskich kosztów ich obsługi, przejrzystość działania organizacji i dokładne prezentowanie rozliczeń finansowych oraz, last but not least, budowanie poczucia zaufania do organizacji wśród darczyńców oraz poczucia szacunku i wdzięczności z jej strony, w czym pomaga kontakt pocztowy, e-mailowy czy telefoniczny z osobami wspierającymi organizację. Jak podkreślono, czynnikiem motywującym zwykłych ludzi czy przedstawicieli wielkich firm do wspierania danej organizacji jest przeświadczenie, że z jej pomocą realizowane jest dobro pomagające zmieniać świat na lepsze i nieść pomoc konkretnym osobom z konkretnymi problemami. Jako niezwykle ważny element budowania skuteczności działań wskazana została, zaczerpnięta z marketingu, umiejętna segmentacja grup docelowych (ze względu na wiek, płeć, wykształcenie czy miejsce zamieszkania potencjalnych darczyńców) oraz dobór proponowanych celów do wspierania oraz form przekazu przez konkretne grupy odbiorców przekazu. Przykładowo: za godne wsparcia cele osoba w wieku +60 mieszkająca w niewielkiej miejscowości uzna zupełnie inne akcje społeczne i fundraisingowe niż 40-letni biznesmen ze stolicy…

Caritas Austria social-media

Na zakończenie spotkania zaprezentowano najnowsze międzynarodowe trendy w social-fundraisingu i e-marketingu. Doświadczenia z wykorzystania portali społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter okazały się dość podobnymi dla Caritas w Polsce i w Austrii. Prelegentki podkreśliły znaczenie umiejętnej analizy wyników statystycznych prowadzonych w Internecie działań, które możliwe są np. z wykorzystaniem narzędzia Google Analitics. Wskazały, iż duży zasięg przekazu informacyjnego w social-media nie przekłada się zazwyczaj na szybki wzrost liczby wpłat na wskazany cel, pozwala jednak skutecznie zmultiplikować skalę dotarcia do rozmaitych środowisk i zainicjować w ten sposób budowanie trwalszych relacji nowymi potencjalnymi darczyńcami i sympatykami organizacji. Wskazówką na przyszłość była prezentacja dotycząca najnowszych technologii mobilnych i ich potencjalnych implementacji w pracy Caritas: aplikacji mobilnych, tzw. poszerzonej rzeczywistości (Augmented reality) czy interaktywnych billboardów promocyjnych.

Jak stwierdził Paweł Kęska, rzecznik Caritas Polska „w naszej codziennej pracy w Caritas diecezjalnych i w Caritas Polska najważniejsza jest z jednej strony dobra koordynacja, porozumienie i profesjonalizm, z drugiej zaś wiara w misję pomocy innym, wrażliwość i wielkie marzenia. Poza nauką profesjonalnych narzędzi w pracy promocyjnej czy fundraisingowej bardzo ważne podczas zakończonych właśnie warsztatów było wypracowanie porozumienia dotyczącego wspólnych celów i współpracy w środowisku Caritas w Polsce”.

Fotorelacja z wydarzenia

[masterslider id=”49″]

Tagi:Caritas AustriafundraisinginternetmarketingRapid WiedeńSyriaszkoleniewarsztaty
Podziel się:
  • Podziel się na facebooku
  • Podziel się na twitterze
  • Podziel się na Google+
  • Podziel się na Linkedin
  • Prześlij mailem
https://caritas.pl/wp-content/uploads/2015/01/GurkenglasaktionRapid-10x15_1_c_Caritas-StefanieSteindl_HP.jpg 500 800 Kinga Komorowska https://caritas.pl/wp-content/uploads/2022/03/caritas-nowe-logo-rgb-100x125-1.jpg Kinga Komorowska2015-01-29 20:22:552015-02-01 12:33:45Fundraiserzy Caritas Austria w Warszawie

Najnowsze

  • PILNE! Ostrzelany kościół w Gazie. Są ofiary śmiertelne17 lipca 2025 - 17:15
  • Razem po nadzieję – pielgrzymka Caritas już 20 września14 lipca 2025 - 13:40
  • Lato spełnionych marzeń: 19 tys. dzieci skorzysta z Wakacyjnej Akcji Caritas 202526 czerwca 2025 - 08:08
  • Zniszczenia w kościelePILNE: Caritas Polska uruchamia pomoc dla ofiar zamachu w kościele w Syrii24 czerwca 2025 - 13:38
  • Z wdzięcznością na Dzień Ojca23 czerwca 2025 - 11:02

Caritas diecezjalne

Kategoria

  • Ekologia integralna
  • Liban
  • Wigilia Caritas
  • Spiżarnia Caritas
  • Bezdomni
  • Hospicja i opieka długoterminowa
  • Tak. Pomagam!
  • Pomoc migrantom i uchodźcom
  • FEPŻ
  • Strefa Gazy
  • Tydzień Miłosierdzia
  • Partnerzy
  • Afryka
  • Powódź w Polsce
  • Bliski Wschód
  • Dzieci
    • Akademia Caritas Dzieciom
    • Wigilijne Dzieło Pomocy Dzieciom
    • Wakacyjna Akcja Caritas
    • Stypendia
    • Tornister Pełen Uśmiechów
  • Jemen
  • Jałmużna
  • Wenezuela
  • Fotogalerie
  • Misje
  • Seniorzy
    • Na codzienne zakupy
  • Syria
  • Wolontariat
  • Pomoc dla Ukrainy
  • Działalność na świecie
  • Caritas na świecie
  • Jedynka
  • Caritas Diecezje
  • Caritas w Polsce
  • Aktualności

Caritas

  • Caritas Polska
  • Caritas diecezjalne
  • Caritas Europa
  • Caritas Internationalis
Praca
w Caritas Polska
Ogłoszenia o zamówieniach
w Caritas Polska

Komu pomagamy?

  • Ukraina
  • Dzieci
  • Seniorzy
  • Pomoc żywnościowa
  • Bezdomni
  • Migranci i uchodźcy
  • Pomoc na świecie

Chcę pomóc!

  • Wolontariat
  • Uratujecie.pl
  • Wesprzyj nas
© Copyright - Caritas Polska
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Instagram
  • Linkedin
  • Mail
  • Klauzula dla użytkowników strony i darczyńców
  • Klauzula dla osób do kontaktu
  • Polityka prywatności
  • Regulamin SMS
  • Regulamin strony
  • RODZINA RODZINIErodzinarodzinie.caritas.pl
  • Caritas Laudato Silaudatosi.caritas.pl
  • Wesprzyj nas
  • Chcę pomóc
  • Szukam pomocy
  • Duchowość
Scroll to top