Przedstawiciele polskiego oddziału Mastercard Europe zostali wyróżnieni medalami In Caritate Servire za wsparcie działań charytatywnych Caritas Polska. Odznaczenia wręczył im ks. Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska.
Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe S.A. oraz Kamila Kaliszyk, dyrektor do spraw rozwoju rynku, zostali uhonorowani złotymi medalami. Srebrny medal otrzymała Kaja Jakubowska, specjalistka ds. rozwoju rynku.
Zaczęło się od karty
Początki współpracy sięgają 2018 roku, a jej pierwszym efektem była karta zbliżeniowa Mastercard
z logo Caritas Polska, która w kwietniu 2019 r. pojawiła się w ofercie Banku Pocztowego. Od tego czasu klienci wnioskujący o kartę Mastercard z logotypem Caritas Polska do rachunku w Banku Pocztowym, automatycznie przystępują do programu Caritas Polska Uratuję Cię. Zaraz po aktywacji karty, płacąc nią za zakupy, mogą zbierać punkty, które są przeliczane na donacje dla osób potrzebujących.
Ze wsparcia w ramach programu Caritas Uratuję Cię korzystają przede wszystkim osoby chore i niepełnosprawne, zbierające fundusze na kosztowne leczenie lub rehabilitację. Punkty są naliczane za transakcje w sklepach tradycyjnych lub internetowych prowadzonych przez 70 partnerów handlowych programu lojalnościowego Mastercard Bezcenne Chwile. W programie biorą udział liczne renomowane marki detaliczne, których pełna lista dostępna jest na tronie programu https://bezcennechwile.mastercard.pl/partnerzy. Każde zdobyte przez konsumenta 340 punktów oznacza 5 zł pomocy dla podopiecznych programu Uratuję Cię.
Technologia w służbie dobroczynności
Najnowszym owocem współpracy Mastercard i Caritas Polska jest jedenaście datkomatów, które do końca października zostaną zainstalowane w dziesięciu lokalizacjach na terenie całego kraju: Lotnisko Chopina w Warszawie (dwa datkomaty), główne dworce kolejowe w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu, Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze, Bazylika Mariacka w Kołobrzegu, Parafia pw. Chrystusa Króla w Sanoku oraz Centrum Okopowa w Warszawie. W najbliższej przyszłości datkomaty pojawią się także na innych popularnych lotniskach, dworcach kolejowych oraz w często odwiedzanych obiektach sakralnych.
Urządzenia te pozwolą na wsparcie wybranych akcji charytatywnych Caritas w szybki i wygodny sposób. Donację będzie można przekazać zbliżeniowo – za pomocą karty, telefonu lub dowolnego urządzenia mobilnego z funkcją płatności. Mastercard był pomysłodawcą i głównym „motorem napędowym” całego projektu. Firma jest gorącym orędownikiem idei, zgodnie z którą nowoczesne technologie dają nowe możliwości również w zakresie realizowania ważnych społecznie celów.
Razem dla najmłodszych
W sierpniu bieżącego roku Mastercard włączył się w akcję Tornister Pełen Uśmiechów. Przekazane przez firmę tornistry z artykułami szkolnymi były ważną pomocą i przysporzyły wiele radości dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnościami intelektualnymi z ośrodka w Mocarzewie na Mazowszu.
To nie pierwszy raz, gdy Mastercard wspiera akcję Caritas Polska, której beneficjentami są najmłodsi. W lutym firma zorganizowała w swoim biurze spotkanie motywacyjne dla stypendystów programu Skrzydła z diecezji kieleckiej. Celem było zaprezentowanie młodzieży działalności biznesowej firmy oraz potencjalnych ścieżek rozwoju kariery zawodowej. Uczestnicy wydarzenia mogli porozmawiać z pracownikami, jak również z kadrą zarządzającą najwyższego szczebla. O swojej edukacji, życiowych wyzwaniach, pasjach oraz o początkach swej pracy zawodowej, opowiadali wówczas m.in. Bartosz Ciołkowski i Kamila Kaliszyk – dyrektorzy polskiego oddziału Mastercard Europe, osobiście zaangażowani we współpracę z Caritas Polska.